اداره تعزیرات حکومتی قشم در پی شکایات مسافران از شرکت کشتیرانی خیبر خلیج فارس به دلیل دریافت مبلغی بیش از تعرفه مصوب، از شهروندانی که در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۳ هزینهای بالاتر از ۷۰۰ هزار ریال برای بلیط مسیر قشم-بندرعباس پرداخت کردهاند، خواست ظرف پنج روز مستندات خود را ارائه کنند تا به این تخلف رسیدگی شود.
به گزارش حرا نیوز، اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم در پی دریافت شکایات متعدد از سوی شهروندان نسبت به گرانفروشی شرکت تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارس، اطلاعیهای صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه، از مسافرانی که در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۳ مبلغی بیش از ۷۰۰ هزار ریال جهت خرید بلیط به مقصد بندرعباس پرداخت کردهاند، دعوت شده است تا ظرف پنج روز، مستندات خود را به اداره تعزیرات حکومتی ارائه دهند.
وحید ترکاشوند، رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم، در گفتگو با فارس گفت: «شکایات متعددی درباره گرانفروشی شرکت تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارس دریافت کردهایم و موضوع این شکایات مربوط به اخذ مبلغی بیش از تعرفه مصوب برای بلیط قشم-بندرعباس است.
با توجه به حساسیت موضوع، پروندهای تحت عنوان گرانفروشی و اخذ وجه مازاد تشکیل دادهایم و این مسئله در حال پیگیری است.»
وی افزود: «برای رسیدگی دقیق و سریع به این شکایات، از افرادی که مبلغی بیش از تعرفه پرداخت کردهاند درخواست کردهایم تا مستندات خود را به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم، واقع در سایت نخل زرین، نرسیده به میدان امام قلی خان، ارائه کنند.»
رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم تأکید کرد که پس از جمعآوری مستندات و بررسی دقیق شکایات، در صورت اثبات تخلف، اقدامات قانونی لازم در خصوص شرکت متخلف انجام خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که با نظارتهای دقیق و همکاری شهروندان، از بروز چنین تخلفاتی در آینده جلوگیری شود.
ترکاشوند گفت: این اطلاعیه با هدف حمایت از حقوق مصرفکنندگان و جلوگیری از تخلفات قیمتی صادر شده است و از شهروندان درخواست شده است تا در زمان تعیینشده مستندات خود را ارائه دهند تا بررسیها به صورت کامل انجام گیرد.